Ga naar de inhoud

Manager Vorming Kantorennet (m/v)

Functie

een gedreven people manager die gelooft in de kracht van opleiding

Wat ga je doen?

Als manager vorming kantorennet ben je de eindverantwoordelijke voor wat betreft permanente vorming en opleiding van het kantorennet (Net 1 en Net 2). Samen met jouw team coördineer je een kwalitatief aanbod aan opleidingen rond de 4 pijlers (bankieren, lenen, verzekeren en beleggen), vaardigheidsopleidingen, opleidingen rond systemen en infrastructuur (o.a. verschillende tools), workshops en clustercoachings. Je werkt vaste opleidingstrajecten uit voor verschillende generieke functies (kantoorhouder, kantoorhouder in opleiding, kantoorverantwoordelijke, kantoormedewerker) en voor gespecialiseerde functies (relatiebeheerder beleggen, relatiebeheerder kredieten, relatiebeheerder verzekeren,…). Je pakt opleiding en vorming procesmatig aan en slaagt erin om -in overleg met de directie Organisatie en Talent- een systematiek te realiseren in jouw aanpak: opleidingsnoden identificeren – opleidingstrajecten op maat definiëren – opleiding geven – examen, certificering en registratie - individuele nazorg en terugkoppeling van resultaten – hiaten detecteren, bijsturen van de opleiding, opstellen van een opleidingsplan.

 

In jouw rol als manager vorming hou je daarbij steeds 4 zaken voor ogen:

  • het belang van enthousiasmering van de kantoren voor vorming en opleiding
  • het belang van een concrete commerciële vertaling van elke opleiding of vorming
  • het behalen van de (wettelijk verplichte) leerdoelstellingen
  • de deontologie van alle interne en externe opleiders 
  •  

Je vormt een team met de directeur Distributie en de leidinggevenden van deze directie. Je vormt ook een team met alle leidinggevenden van de Commerciële organisatie. Daarnaast ben je de link tussen de opleidingen voor het kantorennet en die voor de hoofdzetelmedewerkers. Je neemt deel aan tijdelijke projecten en werkgroepen van Febelfin academy. Je neemt deel aan projecten en coördineert een aantal projecten. Binnen projecten ben je het aanspreekpunt voor interne en externe communicatie.

Je bent het aanspreekpunt en de gesprekspartner voor:

  • leveranciers van opleidingen en vormingsfondsen
  • bankafdelingen, die opleidingen willen (bv. nieuw systeem/tool)
  • regiomanagers, met regiospecifieke noden op vlak van clustercoachings en workshops

Je bepaalt het beleid voor het domein opleidingen en vorming naar het kantorennet toe en communiceert hier duidelijk over. Je maakt een resource- en capaciteitsplan op en beheert dat, rekening houdend met de capaciteit van jouw team en het opleidingsbudget. Je zorgt voor 1 globale opleidingskalender, waarin voldoende opleiding wordt voorzien zonder het kantorennet te overbelasten.

Profiel

Wat verwachten wij?

  • minstens een masterdiploma in een economische richting of gelijkwaardig door werkervaring
  • minstens 5 jaar ervaring in de financiële sector in een gelijkaardige leidinggevende functie. Je kent het diensten- en productenaanbod van Argenta. Je kent en volgt de wetgeving in verband met opleidingen en registratie binnen de financiële sector.
  • ervaring in het domein van opleiding en vorming. Je hebt ook ervaring met het aanbieden en combineren van producttechnische opleidingen en commerciële opleidingen.
  • een passie voor het aansturen van een team en het ontwikkelen van de talenten in dat team. Je hebt reeds enkele jaren ervaring met het gericht gesprekken voeren en coachen van medewerkers.
  • een sterk geloof in de kracht van opleiding en vorming als hefboom om mooie resultaten te halen binnen Argenta.
  • uitstekende communicatie in het Nederlands en een goede kennis van het Frans
  • heel erg vertrouwd met MS Excel en met de registratietool Crescendo (Deloitte).
  • een hands-on en zelfstandige werkattitude

Aanbieding

Wat bieden wij?

  •  een zelfstandige job met veel verantwoordelijkheid, ruimte voor eigen initiatief en om mee te denken over kansen en innovaties
  • een prettige werksfeer met professionele collega's waarbij rekening wordt gehouden met een goede balans tussen werk en privé, waaronder flexibele werktijden
  • een leuk team dat successen en ervaringen deelt
  • een marktconforme salarisregeling, sociaal abonnement, deeltijds werken, 30 vakantiedagen, fietsvergoeding, eco- en maaltijdcheques, bedrijfswagen
  • een vast contract van onbepaalde duur

Contact

Wie contacteren?  

Ben jij de persoon die we zoeken en heb jij interesse in deze uitdagende functie? Solliciteer dan snel online! Met vragen kun je terecht bij Peter Lorez via jobs@argenta.be.

deel deze job

In het kort

www.argentajobs.be is de jobsite van Argenta België en Argenta Nederland.

Je vindt er alles over werken bij Argenta, onze jobs, getuigenissen...