Ga naar de inhoud

Klachtenbeheerder

Functie

Argenta blijft groeien. Om op een gezonde manier te groeien, is het belangrijk om rekening te houden met de feedback van onze klanten en kantoorhouders. Deze feedback kan zowel positief (een bedankje) als negatief (een klacht) zijn.

Om deze feedback te behandelen en er een gepast gevolg aan te geven zoeken we een klachtenbeheerder.

Wat je concreet doet?

  • Je staat in voor het ontvangen, registreren, analyseren en behandelen van klachtendossiers. Je bepaalt de prioriteit en indien nodig escaleer je dossiers naar verschillende niveaus binnen Argenta. Je blijft doorheen het hele proces het aanspreekpunt voor alle partijen (klant, interne afdelingen en kantoren, ombudsman, journalisten, advocaten, …) en staat in voor een constructieve dialoog en negotiatie.
  • Je vertaalt proactief de opgepikte signalen naar risico’s en opportuniteiten voor Argenta. Je detecteert zo verbetermogelijkheden en bespreekt deze met de betrokken afdelingen. Je rapporteert hierover ook naar het management.
  • Om dit te realiseren verzamel je alle relevante informatie. Je gaat hiervoor in gesprek met de klant en de betrokken afdeling of kantoor. Je analyseert de informatie om correcte conclusies te formuleren en de beste oplossing uit te werken. Je voorziet alle partijen van een onderbouwd en klantvriendelijk antwoord en volgt de behandeling verder op.

Profiel

Je persoonlijkheid

Een supermens hoef je niet te zijn om bij Argenta te werken. Gewoon jezelf zijn is prima. Bij ons geen zware protocols of strikte dresscodes. We houden het liever eenvoudig en ongedwongen.

Luisteren naar collega’s vinden we vanzelfsprekend. Teamspelers hebben dan ook een streepje voor. En vooral teamspelers die pragmatisch werken, gaan voor een positieve aanpak en focussen op de essentie. Geen problemen, maar oplossingen. Geen blabla, maar klare taal.

De klant staat centraal bij Argenta. Een klantgerichte attitude is dus een must. Je anticipeert op onderliggende en toekomstige wensen van klanten om zo de dienstverlening te optimaliseren. Ook in moeilijke of stressvolle situaties blijf je klantgericht handelen.

Als klachtenbeheerder bezit je voldoende empathisch vermogen, luistervaardigheid, assertiviteit en diplomatie om met verschillende stakeholders samen te werken. Uiteraard zijn ook sterke communicatieve vaardigheden daarvoor belangrijk, zowel mondeling als schriftelijk. Je past je communicatiestijl ook vlot aan aan de verschillende doelgroepen waarmee je in contact treedt.

Aangezien je geconfronteerd wordt met een grote hoeveelheid informatie, beschik je over sterke analytische vaardigheden. Je legt goede verbanden, onderscheidt hoofd- van bijzaken, werkt planmatig en formuleert onderbouwde conclusies. Je houdt daarbij uiteraard rekening met risico’s en gevolgen van beslissingen.

Een snel veranderende omgeving geeft je energie en stimuleert je ondernemingszin.

Je theoretische bagage

  • Je beschikt over een masterdiploma of een bachelordiploma in combinatie met evenwaardige ervaring.
  • Je hebt minstens een aantal jaren werkervaring achter de rug in een klantgerichte functie.
  • Je hebt een sterke interesse in de bank- en verzekeringswereld.
  • Je spreekt en schrijft vlot in het Nederlands, Frans en Engels.

Aanbieding

Er zijn 101 redenen om voor Argenta te werken. Deze vacature is te kort om ze allemaal op te sommen maar dit willen we je zeker al meegeven:

  • Werken bij Argenta is werken bij een duurzame werkgever in hartje Antwerpen.
  • Je voelt je meteen welkom bij ons. Je komt terecht bij fantastische collega’s die klaarstaan om je te helpen.
  • We luisteren naar jou en investeren in je carrière. Zo krijgt je talent alle kansen. Maar niet ten koste van alles. Bij Argenta heb je ook nog tijd voor wat anders. Gezonde groei, noemen we dat. 

Ontdek alle 101 redenen om voor Argenta te werken.

En bovendien:

  • Een functie met heel wat verantwoordelijkheden, zelfstandigheid en ontplooiingskansen
  • De kans om mee te bouwen aan het Argenta van de toekomst
  • Een job in de hoofdzetel van Argenta in Antwerpen, vlot bereikbaar met het openbaar vervoer
  • Glijdende werktijden
  • Een vast contract van onbepaalde duur
  • Een aantrekkelijk brutoloon
  • Een hospitalisatieverzekering
  • Een groepsverzekering
  • Maaltijdcheques
  • Een cafetariaplan (je kunt het bedrag van je 13de maand inzetten om tegen voordelige voorwaarden bijvoorbeeld een nieuwe fiets, een nieuwe smartphone of extra verlofdagen aan te kopen)

Contact

Heb je een vraag over deze vacature? Stuur dan een mailtje naar jobs@argenta.be.
Wil jij onze nieuwe klachtenbeheerder worden? Solliciteer dan snel online!

deel deze job

In het kort

www.argentajobs.be is de jobsite van Argenta België en Argenta Nederland.

Je vindt er alles over werken bij Argenta, onze jobs, getuigenissen...